007

I onsdags var jag och älskling ute och snorklade hela dagen. Vi var redan ute vid 07.45. Båten eller det såg mer ut som ett litet piratskepp tog oss till Phi Phi island, mer känd som James Bond ön. Där snorklade vi på två olika ställen i ungefär en timmepå varje ställe.

Det var även massor med dykare med på båten som skulle dyka samtidigt som vi skulle snorkla. Och det var nog även därför vi fick en riktigt grym upplevelse då vi fick snorkla med sköldpaddor! Snacka om att jag var glad när jag fick syn på en sköldpadda!
Dagen var helt underbar och riktigt lyckad!

Så idag och igår blev det strandhäng. Riktigt nice! Vi har även handlat klar allt och så, ska jö åka hem på söndag! Vill verkligen stanna kvar här, trivs verkligen, börjar fundera på om man ska gå runt och söka jobb imorgon, maybe baby....

Poda Island

Blev att dra till en av öarna idag, Poda Island. Det var en jätte fin ö, vi hyrde snorkel och typ snorklade i tre timmar. Underbart var det! Vi såg jätte många färgglada fiskar, men det var dock synd att alla koraler var helt döda där! Men på onsdag ska vi ut en hel dag och bara snorkla, kommer bli awesome!

24 mars 2012

Min födelsedag idag då da! Fylller 20 år och det känns väl sådär, men kul är det i alla fall att fira det nere i Thailand! Min dag började med att älskling väckte mig med en tårta, han är så jävla underbar han! <3 Sedan drog vi ut på våran lilla fiskeutflykt som min man har längtat efter så hemskt mycket! Vi var ute i 9 timmar, det var jätte varmt, jag fick två fiskar men mest låg jag och kollade på! André var i alla fall lycklig som ett barn på julafton så det var en lyckad dag.

När vi kom tillbaka till hotelltet hoppade vi i poolen direkt, så jävla skönt var det! Sedan gick vi upp och gjorde oss iordning inför kvällen. Först drog vi till våran favorit resturang, det besökt var både mysigt och intressant. När vi var klara fick jag min present av André, det var en väska som jag har dräglat över i flera dagar, så sjukt snygg!

Kvällen slutade med några drinkar, hela dagen var jätte lyckad och kunde verkligen inte önskat mig en bättre födelsedag.

20 Mars 2012

I dag fyllde älskling 19 år. Dagen började med en mysig frukost, sedan gick vi ner till ett jätte fint berg som låt vid stranden. Såklart fick André för dig att vi skulle upp för det där satansberget, och eftersom att det var hans födelsedag så var det bara att haka på! Jobbigt och varmt var det , trodde fan att jag skulle dö men vi kom upp i alla fall, och fin utsikt var det också! Lägger nog upp bilder på den sen.

Efter vi kom hem så drog vi upp på hotell taket, vi har nämligen två pooler på hotellet, en på taket och en på marknivå. Skönt var det eftersom att vi var de ända som var där!

På kvällen så gick vi ner till stranden för att äta. Det är verkligen underbart, älskar att äta på stranden och se ut på alla fiskebåtar. Mysigt var det, och maten var riktigt god! Efter våran tre timmars middag så gick vi runt lite, men vi bestämde oss snabbt för att gå till hotellet igen för att titta på film, slipper jö även alla försäljare också, dom värsta är jö fan de försäljarna som försöker sälja kostymer. Jo man är nog jätte sugen på att köpa kostymer när det är 35 grader varmt!

Flower dress

Köpte denna fina blommiga klänning idag! Kostade bara 1990 TBH, kommer nog bli perfekt till sommaren!

Monkey business

På vår strand har vi förutom sand och massor av tjocka turister även sjukt coola och söta apor! De kommer ungefär ner kl.14.00 för att dricka. Det är helt underbart att se!

Packat & klar för att åka!

Nu har jag äntligen packat klar! Och imorgon klockan 14.30 lyfter planet, och jag har fortfarande inte fattat att jag är snart påväg till Thailand! Längtar så otroligt mycket, kommer bli så skönt med lite semester.

Idag har släkten varit här och firat mig och min lillebror. Fick massor med pengar och det behövdes verkligen! Brorsan fick i alla fall sin efterlängtade BMX så han var super glad. Sedan på kvällen kom älskling hit, åh vad jag har saknat honom så mycket, 10 dagar utan honom är verkligen inte hälsosamt!

Men nu ska jag gå och lägga sig så man orkar med allt imorgon, God natt.

Kiss while your lips are still red

Ikväll blir det party, ikväll ska Anna firas!

One week to go

Om en vecka sitter jag på en strand, det är över 30+ och dricker pina colada. Åh vad jag längtar! Dagarna kommer gå så snabbt nu när jag jobbar, på fredag blir det att fira Anna som fyller år idag, grattis på henne <3. Sedan på lördag kommer hela tjocka släkten över för att fira mig och lillebrorsan, och på söndag sitter jag på planet som tar mig och mannen till Krabi. Tror även att jag ska packa imorgon, hihi åhh guuud vad jag längtar, är så glad!!!!!

Krabi update!

Igår bokade jag och mannen min hotell till våran Krabi resa som äger rum om 10 dagar, fick tillslut min vilja igenom och det blev det här underbara och mysa hotellet! Riktigt prisvärt och bara 350 meter från Ao Nang Beach. Förstår fortfarande inte att vi åker snart, kommer bli så underbart, och spännande